Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Zamieszczone przez AdamB
    loyd, pytałem się dlatego że notoryczna jazda z niskimi obrotami i co za tym idzie przyspieszanie z niskich obrotów nie jest zdrowe dla układu napędowego łącznie z rozrządem. A w przypadku jazdy z "pomocnikiem" zmiany biegów i słuchanie go może przyczynić się do takich objawów. Jechałem 1.2TSI OIIFL i powiem że ten pomocnik chyba jest chory.

    A skoro drugie auto ma ten sam objaw to znaczy że nie masz zbyt zdrowego stylu jazdy.
    Powiedz mi kolego po kiego w tych silnikach mamy max moment grubo poniżej 2000?
    Po to żeby kręcić do 4000 - bo się rozrząd rozsypie?

    Chyba kogoś po...gięło. Jak się rozrząd rozsypie od takiej jazdy, to to jest jakiś szajs a nie "dobra niemiecka jakość". Żadne przemyślane rozwiązania.

    Po to się kupuje TSI, bo jak tym spokojnie jeździsz to się odwdzięcza niskim spalaniem. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Nie piszę tu o wciskaniu gazu w podłogę na wysokich biegach przy obrotach ledwie powyżej biegu jałowego. '
    Ale z drugiej strony czyż nie jest jakimś dziwnym twierdzenie że kto kręci swojego TSI poniżej 3000 to w ogóle katuje silnik rozrząd i Bóg jeden raczy wiedzieć co jeszcze... Czy to nie jest tak że wychodzą tu jakieś "stare dobre nawyki" z czasów kiedy na polskich szosach królował Fiat 125p?


    Ja nie mam zamiaru zacząć jeździć tym autem jakby to był v-tec hondy. Tam wiadomo - życie zaczyna się mocno powyżej 4000 . A mimo to w nowym Civicu 1.8 podpowiadacz zaleca jazdę na VI biegu w okolicy 60 km/h. Jakoś nie słychać po sieci żeby się łańcuchy rozrządu sypały od takiej jazdy. A sądzę że wielu spokojnych kierowników - jeździ prawie jak komputer wskaże.


    Wracając do "problemu" rozrządu w O2 FL -

    Pytałem w ASO na II przeglądzie (oczywiście Inter Auto Kraków)

    Podobno była jakaś partia "do sprawdzenia" napinaczy(?) - ustna informacja od pracownika ASO. Nie wiem jaka i z których dat - z moich okolic (odbiór maj 2009 ) - do poprawki są póki co tylko skrzynie DSG.
    Podobno na przeglądach stawiają się już 1.4 TSI z nalotem 90 tys. (sporo tych silników trafiło jako służbówki do OII i Superb2).
    Więc wielu z tutaj płaczących zapewne nie doczeka takiego przebiegu w swoich niuniach - tylko będzie się z tym bujać II a może III właściciel.



    Na marginesie:
    Co do terkotania z tyłu - też to miałem, też wymieniłem filtr, tak jak wielu z was (i był o tym osobny wątek) - i wiecie co - za parę tys km ma być podobno to samo............. Nie wiem poczekam, póki co faktycznie jest cicho.
    pozdrawiam
    Grzes
    polecam :

    www.octavia-forum.de
    www.skodacommunity.de
    www.briskoda.net........

    Komentarz


    • #52
      Może rzeczywiście przed wyjazdem do cro udam się do inter - auto na mały przegląd ?

      Wprawdzie komputer pokazuje, że nie będzie potrzeby ale najwyżej zrobię go te 6-7 kkm wcześniej.

      Jak byłem kupić olej w ASO w Kielcach i zagaiłem o tsi to odpowiedź była, że my panie nie mamy takich cudów, tylko tedeiki mamy .... :cry:

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez Andys
        Zapytam się raz jeszcze --czy spotkał się ktoś choć z jedną Skodą 1.4 TSI
        w której wysypał się rozrząd???????????????????????????????
        Pewnie nie, ale w końcu to dokładnie ta sama jednostka, a w Golfach V montowana była wczęśniej ... :roll: . Nie wiem czy czytaliście o tym w sieci, ale sam już nie wiem, czy to wina wariatora faz rozrządu, napinacza rozrządu, czy pompy oleju, która podobno nie daje odpowiednio wysokiego ciśnienia oleju, aby napinacz rozrządu działał prawidłowo. Sprawdziłem dziś na zimnym silniku, występuje klekoczący dźwięk przez pierwsze 1,5-2 sekundy :|

        Producent wprowadza poprawki do silnika na biężąco,a co dopiero po kilku latach(VW 1.4 TSI robi u siebie ile? 5-6lat).
        Klekot 1-2 sekundy po odpaleniu(zwłaszcza teraz)to raczej hydrauliczne popyczacze.
        W TVN Turbo Kamera to co ja oglądałem z Golfem to był silnik 1.4 TSI 160 KM.
        Też mnie to wszystko niepokoi-ale jak na razie jeśli chodzi o 1.4 TSI w Skodach to nigdzie żadnych konkretów nie udało mi się zlokalizować- a rzekomo głośna praca po odpaleniu(wszyscy wklejają linki do filmików)nie wprowadzają nic nowego.
        Było u nas na forum już nie raz opisywane że podwyższone obroty przez 0.5-1 min. to jest norma a nie usterka.
        Charakterystyczna praca silnika (klekot) powody:
        1.bezpośredni wtrysk-wryskiwacze
        2.Rozrząd napędzany łańcuchem
        3.turbina
        Pozdro dla wszystkich

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez grzes74
          Podobno na przeglądach stawiają się już 1.4 TSI z nalotem 90 tys. (sporo tych silników trafiło jako służbówki do OII i Superb2).
          Dokładnie - floty coraz częściej wybierają 1.4TSI. Sam widziałem kilka oklejonych w kombi z kratką.
          Ogólnie to przeglądając forum Golfa, 1.4TSI jest polecany jako najlepszy z gamy TSI. O jakiś masowych problemach też tam nie piszą.

          Inna sprawa, to fakt, że flotowe auta latają na dużych przebiegach, ciekawe jak będzie wyglądać takie 90-tysięczne TSI śmigane po mieście....

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez grzes74
            Nie wiem jaka i z których dat - z moich okolic (odbiór maj 2009 ) - do poprawki są póki co tylko skrzynie DSG.
            A co jest do poprawki w DSG ?
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez _tm_
              Zamieszczone przez grzes74
              Nie wiem jaka i z których dat - z moich okolic (odbiór maj 2009 ) - do poprawki są póki co tylko skrzynie DSG.
              A co jest do poprawki w DSG ?
              Nie znam szczegółów. Sprawdzali co jest w jakimś systemie i stwierdzili że jakbym miał DSG to by coś było. Nie pytałem przyznam, mam manual. Najlepiej podjechać z VINem niech sprawdzą.

              Wracając do wątku - ktoś tu kiedyś wrzucił test długodystansowy Golfa 1.4 122 KM (tłumaczenie z hiszpańskiego)- i na dystansie 105 tys km silnikowi nic nie było
              pozdrawiam
              Grzes
              polecam :

              www.octavia-forum.de
              www.skodacommunity.de
              www.briskoda.net........

              Komentarz


              • #57
                Witam, zaobserwowałem u siebie, 1.4 TSI z marca 2010, po ok. 18.500 km takie turkotanie przy starcie zimnego silnika, pojechałem do ASO i usłyszałem że to taki urok tych silników i że to normalne, padłem z wrażenia... jak wstałem, to poprosiłem na piśmie to "oświadczenie" speca-serwisanta.....i zaczęło się drapanie po głowie,jakies próby wykrętów i sprawdzanie instrukcji serwisowej, podobno jest w ASO jakaś tajna instrukcja serwisowa, w której ten objaw jest dokładnie opisany.
                Ale że okazałem się klientem, który nie da się tak po prostu spławić, w ciągu 2 dni zdiagnozowali i wymienili nastawnik wałka rozrządu. Turkotanie ustąpiło jak ręką odjął, zobaczymy na jak długo, mam nadzieję że w drodze do i z CRO nic mi się nie zesra......
                105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                Komentarz


                • #58
                  Tak czytam te wątki 1,4 tsi , które oczywiście dotyczą i mnie ale najczęściej pojawia się stwierdzenie :
                  - podobno jest w ASO jakaś tajna instrukcja serwisowa
                  - podobno jest jakaś akcja serwisowa ale coś tam....
                  a przychodzi co do czego to wszytko jest ok :diabelski_usmiech taki mały OT
                  MÓJ SZKODNIK

                  Komentarz


                  • #59
                    Arken, i co, teraz nie pracuje na wyższych obrotach i głośniej?

                    Komentarz


                    • #60
                      Nic z tych rzeczy, teraz pracuje idealnie jak po odbiorze z salonu....

                      [ Dodano: Pią 01 Lip, 11 11:24 ]
                      Zamieszczone przez lend
                      ...
                      - podobno jest w ASO jakaś tajna instrukcja serwisowa
                      - podobno jest jakaś akcja serwisowa ale coś tam....
                      ...
                      Pisałem "podobno", bo pewności nie mam ( mechanik coś takiego bąknął mimochodem), a próby spławiania klientów mogą o czymś świadczyć, np: serwisy czekają, żeby pokończyły się gwarancje i potem będą robić za kasę od klienta..... wiem że to świństwo, ale to przecież może nie zależeć od serwisów, ino dostają Oni odgórne wytyczne..... w końcu cel uświęca środki..... a i tak wszystkich uwarunkowań nie poznamy......
                      105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez Arken

                        ( mechanik coś takiego bąknął mimochodem),
                        o to mi chodzi właśnie , czyli coś jest nie tak ale wiedzieć będziemy jak skończy się gwarancja :diabelski_usmiech
                        MÓJ SZKODNIK

                        Komentarz


                        • #62
                          Ale to też ciekawa sytuacja , niby wszystko w grupie Volkswagena - VW przyznaje się do błędu konstrukcyjnego a Skoda jak widać niekoniecznie......
                          105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                          Komentarz


                          • #63
                            Arken, idealnie, czyli po każdym starcie wchodzi od razu na 800rpm i jest cichy?

                            Komentarz


                            • #64
                              hmm, byłem wczoraj na przegladzie przed wyjazdem na wakacje (38 tys km) i serwis stwierdził ze jest wszystko ok, u mnie raz na czas 1.4 tsi wskakuje na wysokie obroty po odpaleniu i pozniej cichnie ale stukotu jakiegos wybitnego nie ma, no chyba, że ogłuchłem albo po przeczytaniu tego tematu zaczne to słyszeć, co mi sie zdarzało w paru przypadkach i oto taki OT dotyczący pożytecznej autosugestii forum: wyczytałem na forum ze jest problem z boczkiem siedzenia, hmm sobie mysle, zobacze u siebie, patrze, no jest pogiete, nie przekszadza, ale to zgłoszę, no i faktycznie uznali i wymienią poszycie siedzenia razem z poduszką za 2 tygodnie
                              ...ten rozrząd też zgłoszę jak usłyszę, bo może nie zwróciłem uwagi
                              Pozdrawiam
                              Piotr

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez Arken
                                Nic z tych rzeczy, teraz pracuje idealnie jak po odbiorze z salonu....
                                No ale właśnie tak ten silnik pracuje, podwyższone obroty i klekot przez chwilę po uruchomieniu silnika.

                                Zamieszczone przez Arken
                                a próby spławiania klientów mogą o czymś świadczyć, np: serwisy czekają, żeby pokończyły się gwarancje i potem będą robić za kasę od klienta..... wiem że to świństwo, ale to przecież może nie zależeć od serwisów, ino dostają Oni odgórne wytyczne..... w końcu cel uświęca środki..... a i tak wszystkich uwarunkowań nie poznamy......
                                Sorry, dla mnie bzdura totalna. ASO jest prywatną firmą, nie robi nic za darmo. Jeśli wystąpi usterka podczas gwarancji to koszty pokrywa Skoda. Poprawcie mnie, jeśli się mylę :-)

                                Może już wystarczy tego biadolenia o podwyższonych obrotach i problemie z rozrządem w 1.4 TSI 122KM.

                                Komentarz


                                • #66
                                  Zamieszczone przez Tichy
                                  Arken, idealnie, czyli po każdym starcie wchodzi od razu na 800rpm i jest cichy?
                                  odebrałem samochód wczoraj i nie zauważyłem żadnych mankamentów...

                                  [ Dodano: Pią 01 Lip, 11 12:42 ]
                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  No ale właśnie tak ten silnik pracuje, podwyższone obroty i klekot przez chwilę po uruchomieniu silnika.
                                  też mi to mówili w ASO ale zapytałem czemu dzieje się tak 3 razy na 5 uruchomień, a pozostałe odpalenia są ciche...... bo gdyby to było normalne to przecież turkotałoby za każdym razem i wystąpiłoby od razu po zakupie a nie dopiero po 18 kkm
                                  105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Arken, no właśnie - napisz za parę dni, czy nie podwyższa obrotów i nie chodzi głośniej...

                                    a czemu tylko czasami - a czemu wycieraczka po wyłączeniu tylko czasami się przesuwa? albo spryskiwacze reflektorów tylko czasami się włączają?

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      No spryski to wiadomo i ok ale z silnikiem to już nie wiadomo.
                                      Witam

                                      Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Zamieszczone przez Tichy
                                        a czemu tylko czasami - a czemu wycieraczka po wyłączeniu tylko czasami się przesuwa? albo spryskiwacze reflektorów tylko czasami się włączają?
                                        A tego nie kumam....




                                        A co do głośności, obrotów i kultury pracy to na pewno napiszę.....

                                        [ Dodano: Pią 01 Lip, 11 16:44 ]
                                        Znalazłem taki artykuł Auto Świat nr 26/11
                                        105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez Arken
                                          Zamieszczone przez Tichy
                                          a czemu tylko czasami - a czemu wycieraczka po wyłączeniu tylko czasami się przesuwa? albo spryskiwacze reflektorów tylko czasami się włączają?
                                          A tego nie kumam....
                                          Tak to zostało zaprojektowane przez mądrzejszych od nas Oczywiście nie zawsze słusznie...

                                          [ Dodano: Pią 01 Lip, 11 18:26 ]
                                          Zamieszczone przez Arken
                                          Znalazłem taki artykuł Auto Świat nr 26/11
                                          Jest nawet osobny wątek na ten temat:
                                          Forum - Octavia Club Polska

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez Tichy
                                            Jest nawet osobny wątek na ten temat:
                                            Forum - Octavia Club Polska
                                            W takim razie izwienitie za dubla....

                                            [ Dodano: Pon 11 Lip, 11 09:00 ]
                                            Zamieszczone przez Tichy
                                            Arken, no właśnie - napisz za parę dni, czy nie podwyższa obrotów i nie chodzi głośniej...
                                            Pojeździłem prawie 1kkm i wszystko jest ok.

                                            Po odpaleniu wskakuje na 1400 obrotów a potem łagodnie jednostajnie w ciągu 1 - 3 sekund spada na jakieś 700 - 800 rpm. Uruchamia się i pracuje cicho, tak jak kiedyś....


                                            Pan z serwisu wreszcie przyznał otwarcie, że jest akcja serwisowa na elementy rozrządu w 1.4 TSI ale Skoda, jako że podobno ma "przemyślane rozwiązania" nie nagłaśnia tego.
                                            105 L, Forman, Felicia, Fabia, Octavia 1 Tour+, Octavia 2 FL, Octavia 3

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              byłem na #1 przeglądzie gwarancyjnym, i sobie poczekałem 2h ;-), ale czasu nie traciłem bo był przy kompie dość kontaktowy pracownik z ASO, i jak się okazało JEST akcja serwisowa w 1.4 TSI, na napinacz rozrządu, w samochodach u których klienci zgłaszają metaliczne stuki z komory silnika.
                                              W dokumentach z hali po przeglądzie, w uwagach mechanika było napisane "wariator rozrządu !!" u mnie co prawda stuki nie wystąpiły ale Pan powiedział że warto to by było zrobić przed końcem gwarancji ;-)
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Jac_ek, wychodzi, że nie masz stuków więc co umówisz się na serwis , mówisz ze masz stuki i niech robią ?? Możesz podac ASO w którym Ci powiedzieli że jest akcja serwisowa ??
                                                MÓJ SZKODNIK

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  dokładnie tak, powiem że mi coś kiedyś stuknęło i niech robią, tym bardziej że akurat mój 1.4 TSI się kwalifikuje (po nr vin mają dane odnośnie akcji serwisowych itp) więc wolę mieć nowszy napinacz czy też wariator niż starszy model i wymieniać go za swoje...

                                                  W każdym ASO mają te same dane, bo baza jest jedna, z która są on-line za każdym razem, jak coś sprawdzają - zgłoś stuki z komory silnika i się dowiesz... czy coś mają dla Ciebie
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    Jac_ek, jaką masz datę produkcji swojej bryki ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X